Rakan Blogger

REVIEW: Filem Agak 'Psiko' Pilihan Psikotube

Hari ini Psikotube mahu buat sedikiti review mengenai tiga pilihan cerita filem yang bertemakan psiko yang menjadi pilihan Psikotube. Pemilihan tiga filem yang di-review ini bukanlah bertujuan promosi atau publisiti murahan bagi melakukan blog ini tetapi ianya lebih kepada sharing untuk sesiapa juga yang sudah menonton ataupun akan menonton filem-filem di bawah ini. Di ingatkan bahawa review ini adalah berdasarkan refleksi personal semata-mata tiada kaitan dengan fakta mahupun auta.

SAW I - 3D
Kepada mereka yang sudah pernah menonton SAW dari no.1 hinggalah ke SAW 3D, semestinya mereka tahu jalan cerita SAW sentiasa menimbulkan persoalan. Apa yang paling 'psiko'nya dalam filem ini sebenarnya adalah bagaimana seseorang mangsa itu dibunuh. Kaedah pembunuhan yang terancang dan peralatan bunuh dalam ceritanya ini sangat-sangatlah mekanikal. Didalangi oleh mastermind yang cukup hebat SAW 1 hingga SAW 3D sememangnya akan membuatkan anda terasa ngeri lagi ngilu apabila mengetahui kematian  semakin menghampiri mangsa-mangsa di dalam filem ini.


IDENTITI (2003)
Selain filem SAW, genre filem berbentuk suspen, pembunuhan, dan misteri sememangnya agak 'psiko'. Filem berjudul Identiti ini mempunyai ending yang sukar di jangka oleh para penonton. Ini kerana suspek yang utama dalam pembunuhan filem ini mengalami kecelaruan identiti dimana penglibatannya masih lagi dalam siasatan. Sebagai penonton, anda mungkin merasakan jalan cerita filem ini agak biasa-biasa dengan filem-filem pembunuhan lain. Tetapi anda mesti tak akan menjangkakan bahawa pembunuh dalam filem ini sebenarnya adalah seorang kanak-kanak dan dia juga turut membunuh ibu bapanya sendiri. Sehingga filem ini tamat anda pasti akan tertanya-tanya siapakah suspek sebenar yang benar-benar terlibat dalam pembunuhan tersebut. Untuk menjawab persoalan sebegini kita perlu meilhat kepada motif sebenar pembunuh tersebut. So, untuk kepada yang rasa hendak menonton filem bolehlah dipersilakan ya.


UNKNOWN (2011)
Jangan risau! Ini bukan filem pembunuhan. Tetapi dalam filem ini still ada babak berbunuhan. Filem ini lebih kepada action film, tetapi mengapalah agaknya Psikotube memilih filem ini untuk di-review agak-agaknya. Jika SAW bertemakan dendam, dan IDENTITI bertemakan kecelaruan personaliti. Filem UNKNOWN ini pula lebih kepada filem yang mengisahkan seseorang yang lost memory akibat kemalangan jalan raya semasa dia berada di luar negara (Jerman). Masalah yang timbul apabila dia gagal mengingati kembali siapakah dirinya yang sebenar sehinggakan menyebabkan di keliru terhadap ingatan lampaunya. Menariknya filem ini, sebagai penonton anda semua belum pasti akan dapat meneka siapakan diri sebenar heronya dan bagi mereka yang menonton kali pertama semestinya tak akan berjaya meramal kesudahan cerita ini. Mungkin ada di kalangan penonton juga akan keliru untuk memahami siapakah diri hero sebenar filem ini. Yang pasti UNKNOWN jika diterjemahkan ke dalam bahasa melayu bunyinya adalah 'tidak diketahui'. Sehingga cerita ini tamat comfirm anda tidak ketahui siapakah dia yang sebenar, apa yang berlaku dan bagaimana kesudahannya? Still unknown!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...